Informatief artikel
Zo werkt de verzekering
Inleiding
Wanneer je hulp biedt of ontvangt via Helpper, wil je natuurlijk weten dat alles goed geregeld is. Op deze pagina lees je welke verzekeringen automatisch inbegrepen zijn, welke situaties ze dekken en hoe dat in de praktijk werkt. Zo weet je precies waar je aan toe bent, nog vóór je aan de slag gaat
Afgesloten verzekeringen
Verzekeringen voor de uren die binnen de dienstverlening van Helpper worden verricht:
- De waarborg Burgerlijke Aansprakelijkheid Uitbating dekt schade aan derden (inclusief de hulpvrager) die een helpper heeft veroorzaakt in het kader van de taken.
Voorbeeld: een helpper struikelt tijdens een wandeling met een hulpvrager aan de arm. De bril van de hulpvrager valt op de grond en is beschadigd.
- De Burgerlijke Aansprakelijkheid Toevertrouwde Goederen dekt schade aan voorwerpen die een hulpvrager in het kader van de werkzaamheden aan een helpper heeft toevertrouwd.
Voorbeeld: een helpper beschadigt een grasmaaier tijdens het maaien van het gras.
- De Burgerlijke Aansprakelijkheid Post-Oplevering dekt de schade die de hulpvrager heeft geleden als gevolg van werkzaamheden die een helpper in het kader van de functie heeft uitgevoerd.
Voorbeeld: een helpper herstelde een kraan. Later wordt er waterschade aan het parket geconstateerd door het werk van de helpper.
- De waarborg Persoonlijke Ongevallen dekt een helpper tijdens de uitvoering van een taak, en tijdens het traject van en naar een vrager.
Voorbeeld: een helpper valt tijdens het uitvoeren van een taak en breekt een been.

Verzekerde bedragen
De waarborgen Burgerlijke Aansprakelijkheid Exploitatie en Post-Levering dekt:
- Lichamelijk letsel: tot € 2.500.000 per schadegeval en per jaar.
- Materiële schade: tot € 2.500.000 per schadegeval en per jaar.
- Immateriële schade: tot € 2.500.000 per schadegeval en per jaar.
De waarborg Toevertrouwde Zaken dekt:
- Materiële schade: tot € 25.000 per schadegeval.
- Gevolgschade: tot € 25.000 per schadegeval.
De waarborg Lichamelijke Ongevallen dekt:
- Overlijden: tot € 15.000.
- Blijvende invaliditeit: tot € 50.000.
- Medische kosten: tot € 2.500.
Franchises
- Franchise (eigen risico) Burgerlijke Aansprakelijkheid Uitbating: € 175 per schadegeval.
- Franchise voor Burgerlijke Aansprakelijkheid Toevertrouwde goederen: € 175 per schadegeval.
- Franchise voor Burgerlijke Aansprakelijkheid Post- levering: € 175 per schadegeval.
- Franchise voor Dekking Lichamelijke Ongevallen: € 150 per verzekerde en per schadegeval.
/testimonial-liliane-01.jpg?width=1000&height=1200&name=testimonial-liliane-01.jpg)
Verzekerde taken
💡 De verzekering dekt alleen kleine taken en klussen die niet door een vakman uitgevoerd moeten worden.
Worden beschouwd als kleine taken:
- Kleine elektrische werkzaamheden (vb: het vervangen van een lamp).
- Kleine klusjes in de tuin (gazon maaien, onkruid verwijderen, etc.).
- Leidingen ontstoppen.
- ...
Worden niet beschouwd als kleine taken:
- Een boom omhakken.
- Vervanging van leidingen.
- Een keuken/badkamer installeren.
- Vervanging van het elektriciteitsnet.
- ...
Bovenstaande lijsten zijn niet gelimiteerd. Aan de gepubliceerde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Verzekering in het buitenland
Onze aansprakelijkheid- en ongevallenverzekeringen zijn wereldwijd geldig.
💡 Let op: de dekking is alleen geldig voor inwoners van België die tijdelijk buiten België reizen.
Burgerlijke Aansprakelijkheidsverzekering
Helpper adviseert elke hulpvrager om een eigen 'Burgerlijke Aansprakelijkheidsverzekering' af te sluiten, zodat in geval van materiële schade aan de eigendom van een helpper, de hulpvrager zijn persoonlijke verzekering kan aanspreken.
De verzekering via Helpper dekt GEEN materiële schade veroorzaakt door een hulpvrager.

Contacteer ons