Informatief artikel
Procedure laattijdige betalingen
Inleiding
Bij Helpper zorgen we voor een vlotte opvolging van onze betalingen, zodat alle helppers tijdig uitbetaald worden. Hieronder lees je de stappen die we ondernemen bij niet-betaling van de hulpvrager, of het nu domiciliëring of online betaling betreft.
Domiciliëring
Drie aanmaningen
Eerste poging
De eerste aanbieding
- De (goedgekeurde) prestaties die al plaatsvonden, worden de eerstvolgende maandag geïnd via domiciliëring.
- Als deze inning succesvol verloopt, hoef je niets te doen
Eerste aanmaning
De tweede aanbieding
- Indien de eerste poging mislukt, ontvangt de hulpvrager een e-mail en SMS met de melding dat de betaling binnen 7 dagen opnieuw wordt aangeboden.
tweede aanmaning
De tweede aanbieding
- Indien ook de tweede poging niet lukt, ontvangt de hulpvrager een laatste e-mail en SMS met daarin een betaallink.
- De betaallink is 7 dagen geldig.
Derde aanmaning
aangetekend schrijven
- Als de betaling na de derde poging nog niet is ontvangen, starten wij een procedure voor achterstallige betalingen:
- De hulpvrager ontvangt een aangetekend schrijven met een administratiekost van €25.
- Indien nodig schakelen we een deurwaarder in.
Online betaling
Hoe werkt dit?
- De (goedgekeurde) prestaties die al plaatsvonden, worden geïnd op het rekeningnummer van de hulpvrager.
- De hulpvrager ontvangt een e-mail met een betaallink.
- De betaallink is 15 dagen geldig.
Wat als de betaallink vervallen is?
- Wij nemen contact op met de hulpvrager om het bedrag over te maken.
- Indien wij de betaling na het afgesproken termijn niet ontvangen, starten wij een procedure voor achterstallige betalingen:
- De hulpvrager ontvangt een aangetekend schrijven met een administratiekost van €25.
- Indien nodig schakelen we een deurwaarder in.

Contacteer ons
Heb je nog vragen?
Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Neem contact op met ons team - we helpen je graag verder.