Prijs

Bij Helpper zijn we altijd transparant, ook over de betalingen.

  • Je bepaalt zelf de uurvergoeding van je hulp (= je helpper).
  • Jouw betaling wordt na validatie maandelijks afgerekend via een domiciliëring.
  • Op je profiel krijg je een duidelijk overzicht van de verwachte kosten.
  • Heb je nood aan extra dienstverlening? Kies hieronder de formule die het beste past bij jouw behoeftes.

Ontdek onze formules

Hoeveel betaal ik?

Bij Helpper kan je kiezen uit 3 formules. Op die manier bepaal je zelf welke service het beste bij jou past.

Basis
Ik doe het zelf
  • Ik zie geverifieerde helppers
  • Ik regel alles zelf
  • Ik vind zelf de helpper die bij mij past
0/maand
GEEN abonnement
Bepaal zelf de uurvergoeding van €0 tot €15/u voor je helpper
Werkingskost van € 2/u
Omvat: dubbele verzekering, veilige online betaling, administratie en conflictbemiddeling (indien nodig)
Premium
Ik moet niets doen
  • Ik zie geverifieerde helppers
  • Ik beschik over een persoonlijke beheerder bij Helpper die...
    • ...voor mij de perfecte helpper vindt
    • ...telefonisch afstemt met mij
    • ...alle administratie voor mij regelt
    • ...maandelijks even contact neemt met mij (indien gewenst)
  • Ik kan mijn eindafrekening per post toegestuurd krijgen
  • Ik krijg 20% korting op de werkingskost
32/maand
Abonnement voor 6 maanden
Bepaal zelf de uurvergoeding van €0 tot €15/u voor je helpper
Werkingskost van € 1.6/u
Omvat: dubbele verzekering, veilige online betaling, administratie en conflictbemiddeling (indien nodig)

Werkingskost

Om de samenwerking tussen jou en je hulpaanbieder (= je helpper) zo veilig en efficiënt mogelijk te laten verlopen, rekenen we een werkingskost aan. Zo ben je legaal ook meteen in orde. We zouden namelijk niet willen dat je controle krijgt 😉 De werkingskost omvat:

  • Dubbele verzekering

Zowel jij als je hulp zijn verzekerd dankzij een dubbele verzekeringspolis. Het gaat om een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid voor de helpper als ‘dienstverlener’ en een Ongevallenverzekering voor je helpper. Wat dit exact inhoudt, vind je hier.

  • Financiële transacties

Helpper zorgt ervoor dat alle financiële transacties veilig verlopen via ons platform. Bekijk hier hoe de betalingen exact gebeuren.

  • Administratie

Alle nodige documenten (afrekeningen, fiscale attesten …) worden verzorgd door het Helpper-team.

  • Conflictbemiddeling

Helpper vindt het uiterst belangrijk dat onze community zo goed mogelijk wordt geholpen en bijgestaan. Indien er een onenigheid ontstaat tussen je helpper en jezelf biedt Helpper de nodige ondersteuning.

Hoeveel krijgt mijn helpper?

De vergoeding voor je helpper zit tussen € 0 en € 15 per gepresteerd uur. Jij bepaalt zelf welk bedrag hij/zij ontvangt. Weet je niet hoe je dit bedrag moet bepalen? Geen probleem. We geven je daar met plezier advies over bij het aanmaken van jouw profiel.

Dankzij de wetgeving Deeleconomie van 2021 kunnen particulieren tot
€ 6.390 per jaar bijverdienen
. Vanaf 1 januari 2021 geniet je hulp van een gunstig belastingtarief van 10,7% op zijn/haar brutobedrag. Dat tarief houden we automatisch in. Zo hoeft je helpper zich hier geen zorgen over te maken. Wanneer jij als hulpaanvrager (= helppie) de gepresteerde uren valideert, ontvangt je helpper zijn/haar maandelijks nettobedrag. Je helpper ontvangt ook jaarlijks een fiscale fiche zodat hij/zij steeds in orde is met de nodige administratie. Minder gedoe voor jou, meer tijd voor elkaar!

Hoe gebeurt de betaling?

Bij Helpper zorgen we steevast voor een veilige en vlotte betaling via domiciliëring. Jij valideert elke maand de gepresteerde uren van je helpper (= de persoon die jou hulp aanbiedt). Je hulp ontvangt dan maandelijks automatisch zijn/haar nettobedrag. Gelukkig, zo hoef je niet in de wachtrij te staan bij je bank. Meer informatie over het betalingsproces vind je hier

 

Ik registreer mij

Ik weet al wie mij gaat helpen

Heb je al eigen hulp gevonden? Hoera! Registreer je toekomstige helpper en jezelf op het Helpper-platform zodat jullie meteen kunnen gebruikmaken van onze diensten. Zo kunnen jullie volledig veilig en legaal aan de slag.


Werk je liever niet digitaal? Je kan er ook voor kiezen om je administratie offline door Helpper te laten uitvoeren. Dit gebeurt dankzij de Standaard-formule waar we volgende zaken voor jou regelen:

 

  • offline registratie en aanmaak van jouw profiel
  • offline prestatie-invoer
  • afrekeningen die je maandelijks per post krijgt

 

Ik registreer mij

De juiste oplossing voor jouw situatie. Volledig flexibel.

Taken

Dubbele verzekering voor jou en je hulp (= helpper).

Verzekering

Betrouwbare helppers door ons geverifieerd.

Screening

Vlotte en veilige betalingen. De uurvergoeding bepaal je zelf.

Betalingen

Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen? Neem dan zeker een kijkje bij onze veelgestelde vragen.

Stel hier je vraag
We maken gebruik van cookies en data tracking om je surfervaring aangenamer te maken. Door verder te surfen op de website, geef je aan dat je akkoord gaat met onze cookie & privacy policy. Meer weten