Bij Helpper zijn we altijd transparant, ook over de betalingen.
Bepaal zelf de uurvergoeding van €0 tot €15/u voor je helpper
Werkingskost van € 2/u
Omvat: dubbele verzekering, veilige online betaling, administratie en conflictbemiddeling (indien nodig)
Bepaal zelf de uurvergoeding van €0 tot €15/u voor je helpper
Werkingskost van € 1.6/u
Omvat: dubbele verzekering, veilige online betaling, administratie en
conflictbemiddeling (indien nodig)
Bepaal zelf de uurvergoeding van €0 tot €15/u voor je helpper
Werkingskost van € 1.6/u
Omvat: dubbele verzekering, veilige online betaling, administratie en
conflictbemiddeling (indien nodig)
Om de samenwerking tussen jou en je hulpaanbieder (= je helpper) zo veilig en efficiënt mogelijk te laten verlopen, rekenen we een werkingskost aan. Zo ben je legaal ook meteen in orde. We zouden namelijk niet willen dat je controle krijgt 😉 De werkingskost omvat:
Zowel jij als je hulp zijn verzekerd dankzij een dubbele verzekeringspolis. Het gaat om een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid voor de helpper als ‘dienstverlener’ en een Ongevallenverzekering voor je helpper. Wat dit exact inhoudt, vind je hier.
Helpper zorgt ervoor dat alle financiële transacties veilig verlopen via ons platform. Bekijk hier hoe de betalingen exact gebeuren.
Alle nodige documenten (afrekeningen, fiscale attesten …) worden verzorgd door het Helpper-team.
Helpper vindt het uiterst belangrijk dat onze community zo goed mogelijk wordt geholpen en bijgestaan. Indien er een onenigheid ontstaat tussen je helpper en jezelf biedt Helpper de nodige ondersteuning.
De vergoeding voor je helpper zit tussen € 0 en € 15 per gepresteerd uur. Jij bepaalt zelf welk bedrag hij/zij ontvangt. Weet je niet hoe je dit bedrag moet bepalen? Geen probleem. We geven je daar met plezier advies over bij het aanmaken van jouw profiel.
Dankzij de wetgeving Deeleconomie kunnen particulieren tot € 6.540 per jaar bijverdienen. Vanaf 1 januari 2021 geniet je hulp van een gunstig belastingtarief van 10,7% op zijn/haar brutobedrag. Dat tarief houden we automatisch in. Zo hoeft je helpper zich hier geen zorgen over te maken. Wanneer jij als hulpaanvrager (= helppie) de gepresteerde uren valideert, ontvangt je helpper zijn/haar maandelijks nettobedrag. Je helpper ontvangt ook jaarlijks een fiscale fiche zodat hij/zij steeds in orde is met de nodige administratie. Minder gedoe voor jou, meer tijd voor elkaar!
Bij Helpper zorgen we steevast voor een veilige en vlotte betaling via domiciliëring. Jij valideert elke maand de gepresteerde uren van je helpper (= de persoon die jou hulp aanbiedt). Je hulp ontvangt dan maandelijks automatisch zijn/haar nettobedrag. Gelukkig, zo hoef je niet in de wachtrij te staan bij je bank. Meer informatie over het betalingsproces vind je hier.
Heb je al eigen hulp gevonden? Hoera! Registreer je toekomstige helpper en jezelf op het Helpper-platform zodat jullie meteen kunnen gebruikmaken van onze diensten. Zo kunnen jullie volledig veilig en legaal aan de slag.
Werk je liever niet digitaal? Je kan er ook voor kiezen om je administratie offline door Helpper te laten uitvoeren. Dit gebeurt dankzij de Standaard-formule waar we volgende zaken voor jou regelen:
Heb je nog vragen? Neem dan zeker een kijkje bij onze veelgestelde vragen.