Vergoeding

Bij Helpper zijn we altijd transparant, ook over de vergoedingen.

  • Je ontvangt een vastgesteld bedrag per gewerkt uur.
  • Je kan ook onvergoed hulp bieden.
  • Je krijgt een duidelijk overzicht van je vergoeding op het Helpper-platform.
  • De gepresteerde uren worden na validatie automatisch maandelijks uitbetaald op je bankrekening.

Registreer nu

Hoeveel bedraagt je vergoeding?

Voor jouw hulp ontvang je tussen € 0 en € 15 per gepresteerd uur. Voor elke hulpvraag zie je welke uurvergoeding er wordt aangeboden. Wil je onvergoed iemand helpen? Dat kan je makkelijk aangeven in je profiel op het Helpper-platform.

Dankzij de wetgeving Deeleconomie van 2021 kunnen particulieren tot € 6.390 per jaar bijverdienen. Vanaf 1 januari 2021 geniet je van een gunstig belastingtarief van 10,7% op je brutobedrag. Dat tarief houden we automatisch in. Zo hoef jij je hier alvast geen zorgen over te maken. Wanneer de helppie je gepresteerde uren valideert, ontvang je maandelijks je nettobedrag. Je ontvangt als helpper ook jaarlijks een fiscale fiche zodat je steeds in orde bent met je administratie. Minder gedoe voor jou, meer tijd voor elkaar!

Hoe wordt de 10,7% belasting berekend?

Laten we dit illustreren met een voorbeeld. Stel: je bent verbonden aan de persoon die hulp nodig heeft (= een helppie) die voor zijn hulpvraag € 8/u wil betalen. Wat betekent dat voor jou?

De helppie betaalt een uurvergoeding van € 8/u en € 2/u werkingskost. Die kost omvat: dubbele verzekering, veilige online betaling, administratie en conflictbemiddeling (indien nodig). Het totaal komt dan op € 10/u.

De 10,7% belasting wordt berekend op het totaalbedrag van € 10/u. Dat komt op € 1,07/u. Dit wordt afgetrokken van jouw uurvergoeding van € 8. Jij als hulpaanbieder (= een helpper) ontvangt dan een nettovergoeding van € 6,93/u.

Wat zijn je voordelen?

  • De 10,7% belasting wordt automatisch ingehouden.
  • Geen gedoe met administratie:
    • Je ontvangt jaarlijks een fiscale fiche die je kan toevoegen aan de belastingsbrief.
    • Je prestaties die gevalideerd zijn door je helppie worden maandelijks automatisch uitbetaald.
  • Je bent extra beschermd dankzij de dubbele verzekering die in de werkingskost zit.
  • Je kan onbezorgd bij je helppie aan de slag, aangezien je legaal helemaal in orde bent.

Werkingskost

Om de samenwerking tussen jou en je hulpaanvrager (= je helppie) zo veilig en efficiënt mogelijk te laten verlopen, betaalt de helppie een werkingskost. Zo ben je legaal ook meteen in orde. We zouden namelijk niet willen dat je controle krijgt 😉 De werkingskost omvat:

  • Dubbele verzekering

Je bent dubbel beschermd dankzij een dubbele verzekeringspolis die met jouw helppie wordt afgesloten. Het gaat om een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid en een Ongevallenverzekering voor jou als helpper. Wat dit exact inhoudt, vind je hier.

  • Financiële transacties

Helpper zorgt ervoor dat alle financiële transacties veilig verlopen via ons platform. Bekijk hier hoe de uitbetalingen exact gebeuren.

  • Administratie

Alle nodige documenten (afrekeningen, fiscale attesten …) worden verzorgd door het Helpper-team.

  • Conflictbemiddeling

Helpper vindt het uiterst belangrijk dat onze community zo goed mogelijk wordt geholpen en bijgestaan. Indien er een onenigheid ontstaat tussen je helppie en jezelf biedt Helpper de nodige ondersteuning.

Hoe gebeurt de uitbetaling?

Bij Helpper zorgen we steevast voor een veilige en vlotte betaling via domiciliëring. Wanneer je helppie (= diegene die je hulp nodig heeft) je gepresteerde uren heeft gevalideerd, ontvang je maandelijks automatisch je vergoeding. Dat is meteen een stuk veiliger dan cash geld dat rondslingert bij je thuis! Meer informatie over het betalingsproces vind je hier.

 

Ik registreer mij

Ik weet al wie ik ga helpen

Heb je al iemand die jouw hulp krijgt? Hoera! Registreer je toekomstige helppie en jezelf op het Helpper-platform zodat jullie meteen kunnen gebruikmaken van onze diensten. Zo kunnen jullie volledig veilig en legaal aan de slag.

Werk je liever niet digitaal? Je kan er ook voor kiezen om je administratie offline door Helpper te laten uitvoeren. Dit kan dankzij de Standaard-formule waar we volgende zaken voor jou regelen:

  • offline registratie en aanmaak van jouw profiel
  • offline prestatie-invoer
  • afrekeningen die je maandelijks per post krijgt

 

Ik registreer mij

Voordelen van Helpper

Kies zelf wie je waarmee en wanneer wil helpen. Volledig flexibel.

Taken

Makkelijke registratie en snel toegang tot helppies in je buurt.

Stappen

Dubbele verzekering voor jou en je helppie(s).

Verzekering

Vlotte en veilige betalingen. Maandelijks op je rekening.

Uitbetaling

Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen? Neem dan zeker een kijkje bij onze veelgestelde vragen.

Stel hier je vraag
We maken gebruik van cookies en data tracking om je surfervaring aangenamer te maken. Door verder te surfen op de website, geef je aan dat je akkoord gaat met onze cookie & privacy policy. Meer weten